LITE SOM ARMAGEDDON

Barcelona, te amo.

Publicerad 2013-02-09 19:06:13 i Allmänt

 
Jag älskar Barcelona. Jag älskar att vår lägenhet aldrig är tyst, hur ljuden från grannarna och gatan tränger in och får den lugnaste av hemmakvällar att kännas lite som att vara på fest. Jag älskar till och med vår granne som skriker "¡VIVA!" i olika tonlägen dygnet runt. Jag älskar hur människor är så trevliga och står ut med min dåliga spanska, att de uppskattar alla försök att kommunicera. Jag älskar att det går att köpa färska jordgubbar för en euro och att det billigaste vinet i butiken nere på gatan faktiskt smakar riktigt gott. Jag älskar att staden aldrig sover. Jag älskar att det går att promenera hemifrån helt planlöst och hamna på en bar som borde bli vårt nya stamställe. Jag älskar att vi redan hittat flera såna ställen, där bartendern hälsar glatt när vi kommer och frågar vad vi gjort sen sist. Jag älskar att det går att köpa iskall öl och samosas på gatan oavsett tid på natten. Jag älskar att det inte regnat en enda gång sedan vi kom hit. Jag älskar att jag går i en så himla rolig klass, där alla umgås med alla, oavsett hur gamla vi är och var vi kommer ifrån. Jag älskar Nisse för att han vill vara med om det här äventyret med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela